Vad jag just ska börja läsa!

Eftersom jag tycker Dawn French är helt underbar som skådespelerska (ni har kanske sett henne som präst i "Ett herrans liv"?), så blev jag väldigt nyfiken på hennes debutroman.
Baksidestexten lyder som följer:  "Mo Battle ska fylla femtio och är mamma till två hormonstinna tonåringar. Sjuttonåriga dottern Dora anklagar Mo för typ ALLTING, och Peter, 16 år, känner att han faktiskt är lika underbar som sin hjälte Oscar Wilde. Och så är det pappa, som ... tja, bara är pappa.     Hursomhelst, Mo har en kris. Hon är på väg att göra något ovanligt galet och själviskt, något som kommer att få hela familjen att balansera på avgrundens rand. Kommer familjen att falla? Eller kommer de, när det verkligen gäller, att finnas där för varandra?"
Eftersom jag tycker Dawn French är helt underbar som skådespelerska (ni har kanske sett henne som präst i Om någon undrar; nej, jag har inte läst ut gårdagens bok "Även tystnaden har ett slut". Jag sparar resten av den ett litet tag, så att jag har den i färskt minne på vår pocketkväll den 24 april!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0