Lite från mina privata bokhyllor...

Visst är det härligt med alla nyheter som kommer nu när det börjar bli vår!
Samtidigt så kan jag ibland bli lite less på nya titlar - låter ju hemskt när man har bokhandel! :/
Men då har jag ju en och annan gammal goding i mina egna bokhyllor hemma!
Vad finns då där? Tja, ett par riktiga favoritförfattare är Richard Fuchs och Herman Lindqvist, och just nu tänker jag på herr Lindqvists kåseriböcker. Lagom sjuk humor, precis i min smak! :)
Sedan finns en del chick lit-böcker; Sophie Kinsella, Marian Keyes (har jag nog läst allt av), Barbara Bradford Taylor, och Jackie Collins!
Historia är ett stort intresse. Biografier om Elisabeth I, Napoleon, Marie Antoinette, Henrik VIII, Karin Månsdotter... Och så finns det ju en och annan klassiker också; Utvandrarna, Kameliadamen...
Jaha, då vet ni lite mer om vad jag läst genom åren! :)
Vad har ni för favoriter?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0